Nya plantor! YeY!

Jag har nu planterat avokadosar och kärnorna kommer från helt vanliga köpta avokadosar (eller hur man nu böjer det :D)! 4 st närmare bestäm! Vet inte om ni visste detta om mig men jag ÄLSKAR att plantera. Jag stod för hela planteringen förra året i vårat växthus. Minns när jag skulle på ridläger och min mamma skulle vakta växthuset åt mig, då skrev jag en lista på vad som skulle göras, ungeför såhär såg den ut:
 
* Se till att alla vcäxters jord är fuktig, om inte, vattna! Vattna inte för mycket! 
 
* Spraya med vanligt vatten i en blomspruta på alla löven/bladen (dom mår bra av det)
 
* Om någon av växternas blad verkar vara tuggade på, spraya med den andra blomsprutan som innehåller grönsåpa!
 
* Vid fint väder, öppna till växthuset för att få in frisk luft, sätt ut alla växter som är planterade i krukor på gräsmattan, glöm inte att stänga och ta in alla växterna på natten!
 
* om ett blad helt har vissnat, ta bort det!
 
Och ja, jag behövde vara så nogrann för att min mamma är inte så bra med växter.....! ;)
 
Men jag har även planterat en avokado innan ( jag kallade honom för Avvan, barnsligt jag vet! Men det var kul att säga "Avvan mår ba" eller " kan du vattna Avvan?" o.s.v :P). Det gick bra för honom (gissar på att det är en kille)! Han blev drygt ca 6 decimeter hög, innan han dog x(. Hans rötter ruttnade eftersom både mamma och jag vattnade honom, hehe....
 
Men här är nykomlingarna: OBS! Oredigerade! och vrf jag har fotat stenarna är eftersom dom ligger emellan varje kruka till prydnad, dock fick inte den rosa plats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback