2 st hästoutfits!

Tänkte lägga ut 2 st häst outfits! Den 1:a tänkte jag mer till en ponny liksom och den andra till hästar eller tävlings hästar/ponnyer! Här kommer dom! Många av grejerna liknar varandra med i olika färger! OBS! tryck på grjerna för att komma tilldom och tryck på dom markerade orden för att komma till avdelningen! ommentera om någon länk inte funkar eller leder till fel grej så läkar jag det i ett annat inlägg! OBS!
 
Till ponnyn!
 
Jag valder färgen röd för att jag tycker att det är en fin färg till hästar i alla färger, men kanske mest till skimmel?
 
 
Grimman valde jag p.g.a. färgen och den verkar väldigt mjuk och bekväm för hästen = man behöver inga x - tra mjuka tillbehör. Grimskaftet är ett vanligt grimskaft, mrn jag tycker om sådana. Man får ett bra grepp om dom, ett minus är att färgerna ser lite "smutsiga" ut...
 
 
 
 
Benskydden är ett par vanliga plastskydd, men dom är ändå väldigt fina. Färgen ser stark ut och dom är lätta att rengöra både utvändigt och invändigt! Benlindorna är ju ett alternativ för vissa hästar, samma är så har dom stark färg. Dom är gjorda i flis = mjuka och lite töjbara som gör det enklare att spänna dom lagom hårt! 
 
 
 
Detta schabraket tycker jag är jättefint! Broderiet i sidan gör likom att någonting "händer" i det och det blir inte få tråkigt liksom. Det spelar ingen roll hur sadeln ser ut utan mest att den är svart. Gillar svarta sadlar mer än bruna, ser mer profetionella ut... hehe!
 
 
Hittade inget rött ländtäcke men den hade nog ändå blivit lite mkt rött (som om det inte redan var för mycket rött... hehe). Skulle önskat att brederiet satt mer nere i hörnet ist, gillar inte dens plats nu men ändå ett fint märke!!
 
 
 
 
Ett fint träns! Älskar verkligen att det är mjukt över nosryggen! Hästen är ju känslig där... Väldigt fint träns enligt mig!
______________________________________________________________________________________________
 
Nu till outfit nr 2. Allting när matchat till läder eftersom jag totalt ÄLSKAR läder! Det är jättefint, speciellt till hästar eller lite större D-ponnys kanske?
 
 
 
Älskar denna grimman!!! Väldigt fin och stilren, älskar att man kan se sömmarna i den! Självklart matchar jag denna grimman med ett lädergrimmskaftÄlskar grimskaftet på samma sätt som grimman + att om man har en väldigt stark olydig häst så hjälper det ju att ha kedjan för extra kontroll!
 
 
Benskydden är likadana som i den förra outfiten fast i bruna! Väldigt stilrena och snygga och lätta att rengöra.Kunde inte välja om jag skulle ha brun eller svart på benlindorna, men det kan man ju välja själv! Benlindorna är oxå likadana som i den andra outfiten! Är somsagt i fleece = enkla att spänna dom lagom hårt.
 
 

 
Valde självklart ett brunt schabrak, hehe, vad annars? Totalt ÄLSKAR "rutorna" på den! Broderiet är oxå hur snyggt som helst! Samma sadel, men spelar somsagt inte riktigt roll vilken sadel som det ska vara, bara den är svart!
 
 
 
 
Det blev ett brunt även här! Ja, ett fint ländtäcke helt enkelt! Man ser inte så tydligt på bilden men på denna sidan så verkar det inte finnas ett "tecken" eller broderi på det, lite synd...
 
 
 
Tycker nästan att alla träns ser likadana ut, hehe! Men gillar nog speciellt dethär, ser så snyggt ut!
 
 
 

 
 

Kommentarer
Nina säger:

Det första ländtäcket valde jag oxå! :D

2013-02-25 | 15:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback