Ridpasset igår!

Red Germa igår, inte så jättenöjd med hästen jag fick, hehe! Hon är ganska oberäknelig, eller vad man kan säga. Ena stunden så är hon slö, och man kan till-och-med behöva peta lite med ett spö eller så kan hon vara JÄTTEpigg och bli rädd för minsta lilla :)
 
Idag så var hon väldigt pigg och stark. Jag hade glömt handskar, som grädden på moset, hehe. Vi skulle göra framdels vändningar, men jag fick ta till ordentligt i tygeln för att få henne att lyssna på mig när jagag ville sakta in henne, det lyckades jag med ;)
 
Stackars Ella (nr.1) red Gottfrid, och han var ju på bra humör! Han bockade som en galning i gallopen, haha! Men Ellas balans var på topp, hon har blivit van nu, efter att ha ridit honom några gånger. Hon trillade inte av hur mycket han än bockade, och ställde sig inte i mitten och gav upp, utan fortsatte på spåret! Däremot så kom han upp bakom Germa några gånger. Det gör ingenting för mig, förstår att han saktar av lite när han får följa en annan häst, men Germa lyfte på bakhovarna, som ett litet bocksprång när han kom för nära, inget farligt, kändes som ett skutt, så jag tappade inte balansen eller så! hehe....... 
 
Inte så nöjd med lektionen... hade int i händerna efter oxå, hehe
 
 
Bild: En VÄLDIGT gammal bild på mig och Signorita på en tävling, min sitts är väll sisådär... xD
 

Kommentarer
Ella säger:

Guuuud vad fin bild! Jag tycker att du var duktig! Och Ella hon var ju STENCOOL! Men det gick ju bra för dig med!

2013-02-26 | 20:16:44
- S C H N A I L G U L L - säger:

Hej! Vilken fin blogg!
Allt bra?
Kram

2013-02-26 | 20:52:03
Bloggadress: http://schnailgull.blogg.se
Ella säger:

Hur gammal är bilden på dig och Signorita?

2013-03-01 | 15:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback