Ridningen igår!

Tänkte berätta lite om ridningen igår, där jag red Germa!
 
ÖVNINGEN: En sepentin båge långs fyrkantsspåret, ett hinder i början av bågen och ett i slutet, volt i mitten mot väggen för att skapa kontrol!
 
Det blåste JÄTTEMYCKET! Alla hästar skötte sig utom Germa, haha! Hon skena iväg för minsta lilla ljud! Jag fokoserade på att sitta lugnt och avslappnad i sadeln och så fort hon sprang iväg, sitta sjupt, prata med henne och ta bestäm i tygeln. Hon verkade lugna sig lite för min röst när hon sprang, var oxå mkt noga med att efter att hon hade skenat så var det HALT! Inte skritt, utan halt, punkt slut! På ena kortsidan av ridhuset så lät det mest av blåsten, då var det många halter (fast hon stack oftast ändå! Hon skenade nog samanlagt ca. 5-6 ggr! Varje gång efter sista hindret skenade hon. Dom sista gångerna var jag beredd, ta i tygeln DIREKT! (min sits var nog ändå inte den finaste, men, men, det funkade ju??
 
Haha! På slutet så gick jag bakom Ella och Rashida i övningen! Gick LITE bättre då, men stack fortfarande!
 
Innan vi hann börja hoppövningarna utan red samma övningen med bommar så så lyssnade hon väldigt fint. Lyckades få henne sänka huvudet i väldigt korta perioder men hon lyssnade på tempoväxlingar SUPER! 
 
 
Detta är Germa men bilden är tagen 
från Lommaridklubb.se eftersom 
jag inte har några bilder på
henne, men vill att ni ska se henne!
 
// Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback